Садовська загальноосвітня школа І ступеня

Меню сайту
Форма входа

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

 

 

• Дитина ні в чому не винна перед вами. Ні втому, що з'явилася на світ. Ні в тому, що створила вам додаткові труднощі. Ні в тому, що не дала   очікуваного щастя. Ні в тому, що не виправдала ваших очікувань. І ви не маєте права вимагати, щоб вона розв'язала ці проблеми;

 
• Дитина — не ваша власність, а самостійна людина. І вирішувати до кінця її долю, а тим більше ламати на свій розсуд їй життя, ви не маєте права. Ви можете лише допомогти їй вибрати життєвий шлях, вивчивши її здібності й інтереси і створивши умови для їх реалізації;
 
     Дитина далеко не завжди буде слухняною і милою. її впертість і капризи так само неминучі, як самий факт її присутності в родині;
 
     У багатьох капризах і витівках дитини винні ви самі, бо вчасно не зрозуміли її, не прийняли її такою, якою вона є;
 

     Дитина має численні чесноти. Ви повинні завжди бачити найкраще та вірити у неї, бути впевненими у тому, що рано чи пізно це найкраще неодміннaо проявиться;

 

.

Рекомендації психолога батькам першокласників

   Привчайте дитину до самостійності з змалечку. Нехай він допомагає Вам по господарству, згодом у нього зьвляться  хатніобовязки, які зформують почуття відповідальності.

  Надайте дитині можливість навчитися самостійно себе обслуговувати, прибирати за собою іграшки, вдягатися, збирати портфель. Вимоги, які висуваються до дитини, повинні бути адекватними щодо їхнього віку. Не треба робити за дитину те, що вона може зробити самостійно (окрім тих випадків, коли дитина хвора). Інакше вона звикне до того, що після кількох нагадувань Ви все одно все зробите за нього, та не буде реагувати на Ваші слова.

  Якомога частіше залучайте дитину до обговорення родинних планів.

  Вислуховуйте та приймайте до уваги його  позицію. Те саме стосується конфліктних ситуацій, шукайте вихід разом, обговорюйте усі плюси та мінуси запропонованих рішень, намагайтеся знаходити компроміси.                                               Дитина, яка до того, що кожен її крок контролюють дорослі, ніколи не навчиться самостійно працювати. Коли дитина розпочала роботу, займайтеся своїми справами, навідуйте дитину лише час від часу та дивіться як просуваються у неї справи. Якщо помітили, що дитина відволіклася - спокійно поцікавтеся його успіхами.

  Заохочуйте його запитаннями, але не давайте йому завдання – він повинен самостійно навчитися їх розуміти. Підіть на хитрість, нехай дитина пояснює Вам, як вони робили подібне завдання у класі, ніби ви дуже давно були першокласником та не пам’ятаєтешкільних вимог. Незрозуміле, спірне питання шукайте у довідниках разом із дитиною – це з одного боку, послугує зміною діяльності, з іншого – привчить дитину користуватися довідковою літературою.

  6-7 річна дитина рідко вміє самостійно організувати свою діяльність. В цьому випадку йому допоможе розпорядок роботи та перелік справ, які потрібно виконати, а також письмові та усні нагадування. Подолати відволікаємість допоможе складання розкладу та розвиток у дитини почуття часу.

Визначте індивідуальні особливості дитини, використовуючи спостереження за стилем її роботи: як швидко вона втомлюється від одноманітної діяльності, чи легко вмикається в нове завдання чи довго „розгойдується”, який від діяльності їй більше до снаги, які навчальні предмети найбільше подобаються. Потім, враховуючи ці особливості, разом із дитиною складіть план виконання уроків на кожен день.

  Якщо дитині важливо подивитися яку-небудь телевізійну передачу або сходити погуляти намагайтеся разом із ним розподілити час таким чином, щоб усе встигнути. Спробуйте припустити, кільки часу може зайняти виконання того чи іншого завдання. Домовтеся, що виконання завдання зараховується, якщо воно зроблено повністю та за усіма вимогами. Творчій підхід до процесу захопить дитину, виконання уроків не буде сприйматися як нудний обов’язок. Складаючи план, пам’ятайте, що 6-7 річні діти фізіологічно не можуть довго всидіти на одному місці та виконувати одноманітну роботу, тому обов’язково забезпечте своїй дитині можливість зміни діяльності.

  Згодом дитина привчиться розраховувати час та організовувати свою діяльність, ваша присутність у кімнаті буде не потрібна. До ваших обов’язків буде входити лише контроль кінцевого результату.

Дитині, яка легко втомлюється, рекомендується працювати, розподіляючи одне завдання на два-три відрізка по 10-15 хвилин та робити більші перерви між ними, під час яких вона матиме змогу більше рухатися.

  Якщо у дитини не виходить швидко вмикатися в роботу, починайте з більш легких та цікавих завдань, а найскладніші залишайте наостанок.

  Налаштуватися на успішне та швидке виконання домашнього завдання допоможе той вид діяльності, який більш цікавий та краще за все виходить.

  Облаштуйте дитині постійне робоче місце, де їй буде зручно та приємно займатися. Ні в якому разі не дозволяйте їй сідати до уроків біля ввімкненого телевізора, радіо, комп’ютера, якщо є можливість, створіть на час виконання домашнього завдання спокійну та тиху атмосферу.

  Складати портфель першокласник повинен самостійно, нічого не забути йому допоможе список предметів, які потрібно брати в той чи інший день.

 

 

Підказка для дорослих або правила роботи з тривожною дитиною

1.  Уникайте види робіт, пов’язаних зі змаганнями та швидкістю.

2.  Не порівнюйте дитину з оточуючими.

3.  Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.

4.  Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хвалите її, але так, щоб вона розуміла, за що.

5.  Частіше звертайтеся до дитини за іменем.

6.  Демонструйте зразок впевненої поведінки, намагайтеся стати приміром для дитини.

7.  Не пред’являйте до дитини зависоких вимог.

8.  Будьте послідовні у вихованні дитини.

9.  Намагайтеся робити дитині якомога менше зауважень.

10.    Використовуйте покарання лише в крайніх випадках.

11.    Не принижуйте дитину під час покарання.

 

Профілактика тривожності

(поради батькам)

1.  Спілкуючись з дитиною, не підривайте авторитет інших значущих дорослих.

2.  Будьте послідовні в своїх діях, не карайте зате, що вчора дозволяли.

3.  Враховуйте можливості дитини, не вимагайте від неї такого, що вона не може зробити.

4.  Довіряйте дитині, будьте з нею відвертою та сприймайте такою, як вона є.

5.  Якщо за якимось об’єктивними причинами дитині важко вчитися, знайдіть для неї гурток, який буде до душі, щоб зайняття в ньому приносило радість та дитина не відчувала себе пригніченою.

Календарь
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архив записей
Друзья сайта
  • Відділ освіти, молоді та спорту Мелітопольської РДА
  • Запорізька область. ІСУО
  • Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України
  • Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Мої знання
  • Заповіки
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz